Om denne håndbog |
forrige | Indledning | næste |
Denne håndbog er skrevet for at give udviklere en introduktion til udvikling af KDE-programmer ved at bruge det integrerede udviklingsmiljø KDevelop.
Følgende kapitler giver derfor en introduktion til hvordan projekter laves, forklarer kildekoden som allerede er lavet, og viser hvordan den givne kildekode kan udvides med forskellige funktioner som værktøjslinjer, menulinjer og visningsområder.
Derefter beskrives dialogeditoren i detalje, det forklares hvordan grafiske komponenter laves og hvordan indstillinger af komponentegenskaber udføres i detalje for alle komponenter som er til stede.
Endelig vil du lære om flere emner som udvider din kundskab om projektkonstruktion og hjælper dig med at løse yderligere problemer udover kodning, som at tilføje dokumentation om programgrænsefladen og udvide håndbøger.
Vi vil kigge på QT- og KDE-bibliotekerne, vise grundlæggende begreber og hvorfor tingene ser ud som de gør. Desuden beskriver vi hvordan eksempelprogrammerne som kommer med med QT-værktøjskassen laves ved at bruge KDevelop, så nybegyndere allerede kan se de første resultater efter nogle få skridt, og derved lærer sig hvordan nogen af de bedste funktioner i KDevelop bruges.
Vil du lære hvordan:
et program oprettes med programguiden
Hvad projektskelettet allerede sørger for
Hvad koden som allerede er lavet betyder
Hvordan man laver egne visninger
Hvordan programmets funktion kan udvides med dialoger, menulinjer og værktøjslinjer
Hvordan programmet kan gøres brugervenligt ved at sørge for hjælpefunktioner
Hvordan man skriver dokumentation til netbrug
forrige | hjem | næste |
Indledning | op | Yderligere information |