Kapitel 2. Spillet

Indholdsfortegnelse

Kontroller
Indlæsning af ydre niveauer

Spillets formål er at skubbe alle de røde smykkesten til deres målfelter, der er markerede som grønne glasagtige ting på gulvet.

Brug markørtasterne eller musen for at flytte rundt. Hvis du flytter ind mod en smykkesten, enten med en markørtaste eller med den midterste museknap, og der ikke er noget på den anden side, så vil du skubbe til smykkestenen. Det er ikke muligt at trække stenene mod sig, og man kan heller ikke gå henover dem, så man kan altså blive fanget ved at vejen er blokeret af smykkesten. Husk også at det ikke er muligt at skubbe til mere end en smykkesten af gangen.

Hvis du opdager at du har flyttet stenene på en sådan måde at niveauet er umuligt at løse, kan du altid bruge fortrydefunktionen for at komme tilbage til det sted hvor fejlen blev lavet. Man kan selvfølgelig også starte helt forfra.

Kontroller

TastHandling
Markørtaster Flyt et felt i den givne retning
Ctrl+Markør-taster Flyt så langt som muligt i den givne retning uden at skubbe til nogen sten
Shift+Markør-taster Flyt så langt som muligt i den givne retning og skub til den sten du rammer
Venstre museknap Flyt til et vilkårligt sted der kan nås uden at skubbe til nogen sten
Midterste museknap eller Ctrl+ZFortryd sidste træk
Højre museknap Flyt op/ned/venstre/højre i en ret linje, og skub til sten på vejen
MusehjulGå gennem historikken
Ctrl+Shift+ZGør det sidste fortrudte træk igen
N Gå til næste niveau i den aktuelle samling
P Gå til forrige niveau i den aktuelle samling
Esc Start forfra på nuværende niveau
Ctrl+QAfslut spillet