Struktur for udlægningen af filen (layout.xml)

Top-niveau-mærket er entydigt og hedder <ktuberling>. Det indeholder adskillige <legeplads>-marker, en pr legeplads, og adskillige <language> mærker, et pr sprog..

<legeplads>-mærket har to attributter: spillebræt og masker. Disse attributter giver navnet på filerne der holder billederne. <Legepladsens> mærke indeholder også et <menupunkt>-mærke, et <redigerbart-område>-mærke, adskillige <kategori>-mærker, og adskillige <objekt>-mærker.

<Menupunkt>-mærker beskriver handlingsidentifikatoren for menupunktet der tillader at vælge position af området hvor du kan droppe objekter, og etiketten for dette menupunkt. Denne handlingsidentifikator skal være identisk med den i ktuberlingui.rc.

<Redigerbart-område>-mærket beskriver positionen af området hvor du kan droppe objekter, og navnet på lydene der er knyttede dertil.

<Kategori>-mærketbeskriver positionen og etiketten på en tekst der beskriver en gruppe af objekter. For eksempel, kan den beskrive positionen og teksten for gruppen af “søde sager”.

<Objekt>-mærket beskriver positionen (i spillebrættet og i maskerne) af et objekt, så vel som den navnet på lyden der er knyttet til den.

<sprog>-mærket har en attribut: code Denne attribut giver koden for lokaliseringen til dette sprog. <sprog>-mærket indeholder også et <menupunkt>-mærke og adskillige <lyd>-mærker.

De nedre niveau mærker bliver ikke beskrevet her, idet deres betydning er helt ligetil. Hvis du ændrer layout.xml, så glem ikke at ændre layout.i18n og ktuberlingui.rc tilsvarende.