KPovModelers grænseflade |
forrige | næste |
Indholdsfortegnelse
Når du starter KPovModeler, er standardlayout følgende:
Objekttræet viser objekterne inde i scenen og deres hierarki.
Du kan vælge objekter i objekttræet. Når du har valgt et objekt, så vises dets egenskaber i egenskabsvisningen og det tegnes med gult i trådrammevisningerne.
Du kan vælge flere objekter. Du kan dog ikke markere et delobjekt for et allerede markeret objekt, eftersom alle delobjekter markeres indirekte sammen med hovedobjektet.
Hvis kun et objekt er markeret, kaldes dette objekt “det aktive objekt” fremover.
For at tilføje et nyt objekt i objekttræet, markeres objektet hvor du vil indsætte det nye objekt, og der klikkes enten i værktøjslinjen eller vælg et menupunkt i menuen .
Det er tre mulige steder for nye objekter:
Som første delobjekt til det aktive objekt
Som sidste delobjekt til det aktive objekt
Som et søskendeobjekt til det aktive objekt
Hvis mere endnu et sted er muligt, vises følgende menu så du kan vælge det rigtige sted.
For at fjerne objekter, markér dem og vælg enten i menuen eller i den sammenhængsafhængige menu som vises med højre museknap.
forrige | hjem | næste |
Indledning | op | Egenskaber |